خدای مهربان

هُــوَ اللّـهُ الـوَدُود

خدای مهربان

هُــوَ اللّـهُ الـوَدُود


حدیث مهربانی
پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) همراه با مرد نابینایى به خانه فاطمه(علیها السلام) آمد، بلافاصله فاطمه(علیها السلام)خود را كام پوشاند.
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: چرا خود را پوشاندى با این كه او تو را نمىبیند؟ فاطمه(علیها السلام) فرمود: اى پیامبر خدا! اگر او مرا نمىبیند، من كه او را مىبینم و او بوى مرا حس مىكند! پیامبر اكرم فرمود: گواهى مىدهم كه تو پاره دل منى.
مهربان ترین دوست

نام کتاب: سه دختر گل فروش

نویسنده: مجید قیصری

ناشر: سوره مهر

بخشی از کتاب:
سه دختر گل‌فروش مجموعه داستان كوتاه است از روزگار جنگ و پس از آن كه همواره به عنوان دغدغه ذهني و خاطره تلخ يا شيرين در دايرة ذهني تمام سربازان جنگ يا نويسندگان جنگ موج مي‌كشند. داستان جنگ، پايان جنگ، سرنوشت بچه‌هاي جنگ كه ديگر سرنوشتي ندارد و به هيچ كاري دل خوش نمي‌كند و يا رؤياها و خاطرات جنگ به خواب مي‌روند و از بستر مي‌خيزند. اين گونه داستانهاي مجيد قيصري كه خود فرزند جنگ و نويسنده جنگ است در 267 صفحه با 27 داستان كوتاه بلند نوشته است. پدر در داستان ساكت است درست از آن گونه كه مرد جنگي پس از پايان جنگ، راه براي آرامش ندارد و دل در گرو جبهه‌ها و فضاي دعاي كميل در جبهه‌ها دارد. خانه براي او زندان است. به بچه‌ها گير مي‌دهد، بغض مي‌كند و لحظه‌اي آرامش ندارد. خرج خانه و زندگي او را مجبور مي‌كند كه به شهرداري بنويسد كه مي‌خواهد، كارگر شود اما شرط دارد. بايد در فضاي باز كار كند از زير سقف خسته است. مي‌خواهد اتاق نگهباني‌اش در جنگل مانند سنگر باشد، با همان قمقمه و پتوي جنگي و سربازي. سرباز جنگ با همان شرايط پذيرفته مي‌شود ولي بچه‌هايش به سراغش مي‌رود، پدر درون دخمه ميان پتوهاي سربازي نشسته و از جنگل پاسباني مي‌كند. شب ديروقت مي‌آيد. صبح زود مي‌رود، اما بچه‌ها خسته شده‌اند، پدرشان را مي‌‌خواهد. لذا به شهرداري مي‌نويسد: اين دومين تقاضانامه‌اي است كه براي او مي‌نويسيم. در تقاضانامة اولي، مادرم، براي او دنبال كار بود. كاري بي سر و صدا، بي‌ارباب رجوع، با حقوق كافي، در هواي آزاد كه او بتواند آبي آسمان را ببيند. او معتقد بود چيزي كه حال او را خراب مي‌كند سقف بالاي سرش است نه تركش پشت قلبش. خودش مي‌گفت. اين وضعيت مربوط به دوران جنگ است. در داستان سه دختر گل‌فروش اين اندوه و حس ناستولوژيك همراه با نفرت از جنگ و پيامدهاي آن به صورت آشكار خود را نشان مي‌دهد. ميان اشباح به سر مي‌برم، دختران ايراني گل با سرهنگ فيصل در پي كشتن سرهنگهاست. خستگي از جنگ، صميميت و عادت به فضاي جنگي و نفرت از تبعات جنگ تمام محتواي كتاب حاضر را احتوا مي‌كند. كتاب حاضر، مجموعه داستان كوتاه جنگي است كه آن را مجيد قيصري كه خود تجربه‌ديدة جنگ است در 267 صفحه نوشته است. دغدغه‌هاي ذهني جنگ، خاطرات تلخ و شيرين دايرة جنگي، پايان جنگ، تبعات پس از جنگ، سرنوشت مردان جنگي، مرداني كه با عادت جنگ به خواب مي‌روند و از خواب برمي‌خيزند تمام محتواي كتاب را احتوا كرده استرودخانه، رنگ خون، دست و پای قطع شده روی آب شناور بود. یک مشت جنازه دور و برم ریخته شده بود. آن پیرمرد، سر از تنش جدا شده بود و تقریبا بالای سر من افتاده بود...
آخرین نظرات

در دیار ما که هر کالا به هر جا درهم است

خوب و بد، معیوب و سالم، زشت و زیبا درهم است

گر خریداری کند کالای خوب از بد جدا

با تشر گوید فروشنده: که آقا درهم است!!!

 

مهدیا!

یاران خوبت را مکن از بد جدا،

رو سیاه و رو سفیدش جان مولا درهم است...

"و عجل فی فرجه"

  • مهربان

نظرات  (۲۲)

  • سوشیانت ...
  • احسنت
    بسیار عالی بود

    جان به هر حال قرار است که قربان بشود

    پس چه خوب است که قربان کریمان بشود

    یا علی...


  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی

    به نظر شما اخلاق اسلامی در مقابل هتاکان و حداقل در مقابل مخالفان باید چگونه باشد؟ آیا می توان به صرف مخالف بودن هر سخنی را به افراد نسبت داد و به آنان دروغ گفت و آنان را دشنام داد؟ قطعاً این مسئله را بارها مشاهده کرده اید ....

    با مطلب «تهمت ثواب دارد ...!» بروز هستیم . در این مطلب به پرسش های فوق به صورت مستند و خلاصه جواب داده شده است .

    + انتشار3جلد کتاب جدید از تألیفات «طلبه امروزی» . این سه جلد کتاب عبارتند از : 1. نوشته های طلبگی : 280صفحه، 2. حجاب زنان : 170صفحه، در این کتاب به بررسی حکم حجاب پرداختیم و گفته ایم که حجاب زنان مستحب است نه واجب 3. متعه و ازدواج موقت : 117صفحه، در این کتاب گفته ایم که متعه .... (خود بخوانید) . کتاب «متعه» حاوی مطالبی مفصل در پاسخ به این سه سوال است : 1. آیا متعه حلال است؟ 2. آیا متعه نسخ شده است؟ 3. آیا متعه در اسلام مشروعیت دارد؟ . قطعاً کتاب «متعه» برای کسانی که در این مسئله شکّ دارند می تواند مفید باشد .

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • من فکر میکنم انقدر که اونا مهربونن درهم میخرن
    :)

    پاسخ:
    حتما...
  • سجاد مؤذنی
  • آقای ظریف لطفاً مبانی تان را قوی کنید!
    این که آقای ظریف در جمع دانشجویان دانشگاه تهران و در میان آن همه سوت و کف گفته: «آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟(لینک دانلود،، شاید از دستش در رفته، شاید حواسش نبوده، نمی دانم!

    راستش را بخواهید اول قصد اظهار نظر در این زمینه را نداشته و می خواستم به توصیه آقای لاریجانی که گفته بود: «دوستان مراقب کمر آقای ظریف باشند!» عمل کنم، چون بیم داشتم چیزی بگویم و دوباره «آقای همه فن ظریف!»، این وزیر خندان و سخنورمان را خدائی ناکرده از فردا دوباره بر روی ویلچیر ببینم!

    اما چه کنم که تکلیف است و باید گفت، که فرمود «وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» …

    ۱- می گویند بعد از «صدور حکم تحریم توتون و تنباکو»، که منجر به لغو آن قرارداد ننگین شد، جمعی از علماء برجسته من جمله شهید مدرس برای تقدیر و تشکر به محضر «میرزا» شرف یاب شدند، میرزای شیرازی که تنها با جمله کوتاه «بسم‌الله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است.» طومار استعمار پیر را در هم پیچیده بود، سر به جیب فرو برده و در چهره ایشان نوعی «دلهره» مشاهده شد!

    و خطاب به علماء حاضر فرمودند: «تا کنون دشمن قدرت ما را نمی شناخت و از امروز دشمن کانون قدرت ما را شناخت و آن وجود حضرت حجت(ع) است و من بعد برای مقابله با آن برنامه ریزی خواهد کرد».

    ۲- جناب آقای  ظریف، حتماً پیرامون «تئوری مهندسی معکوس فوکویاما (Francis Fukuyama) » شنیده اید، که گفته بود:«شیعه پرنده ایست که افق پروازش بالاتر از تیررس نیروهای ماست. این پرنده دو بال دارد: یک “بال سرخ” که شهادت طلبی شیعه است و برگرفته از قیام عاشوراست و یک “بال سبز” که انتظار مهدوی و عدالت خواهی اوست. همچنین شیعه “بعد سومی” هم دارد که اهمیتش بسیار است؛ شیعه زرهی به نام “ولایت فقیه” به تن دارد که قدرتش با آن دو چندان می شود»، دکتر عزیز، این بار که فیس بوک تان را آپ می کنید، حتماً سری به Page «آقای ریچارد هاوس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا» هم بزنید و از او بپرسید که راستی چرا «مهندسی معکوس» فوکویاما در ایران نتیجه معکوس داد؟!

    ۳- آقای دکتر شما که بخوبی رسانه های غربی را رصد می کنید، حتماً آن مطلب موسسه امریکن اینترپرایز (American Enterprise Institute) را اگر تا به حال ندیده اید، ببینید که گفته است: «بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابر حریف- Super Opponent- به نام آیةالله خامنه ای است که نقشه راه را می داند و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند».

    ۴- آقای دکتر ظریف، ما موشک هایمان به همین اسرائیل هم برسد، کافیست، که می رسد!، اما اگر کسی فکر می کند که ما به موشک هایمان می نازیم، سخت در اشتباه است، آن موقع که خمینی کبیر می گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و نکرد!، نه ما موشک های قاره پیما و پهپاد داشتیم و نه ابر قدرت آمریکا به اندازه امروز تحقیر و تضعیف شده بود! و امروز ما نه به تجهیزات و موشک ها و پهپادهایمان دل می بنیدیم و نه از «همه ی گزینه های روی میز» یانکی ها می ترسیم! آنجا که طرف آمریکائی مدام می گوید:« All Options on the Table» .

    ۵- امید ما به خداوند بزرگی است که همواره به تحقق معجزگون وعده‌‌هایش، دل بسته ایم که فرمود: «و لینصرنّ الله من ینصره انّ الله لقوىّ عزیز» (۱). امید ما به آن خدائی است، که در آن هنگامه‌‌ى دشوار که مادر موسی تحت فشار نظام سلطه و تا بن دندان مسلح فرعونی به او پناه برد، فرمان به آب افکندن صندوق حامل نوزادش را داد و فرمود که: «انّا رادّوه الیک و جاعلوه من المرسلین».(۲) خدائی که به خوبی و به هنگام به وعده اش عمل کرد: «فرددناه الى امّه کى تقرّ عینها و لا تحزن و لتعلم انّ وعد الله حقّ».(۳)

    ۶- وزیر محترم امور خارجه، اعتماد به وعده‌‌ى الهى که فرمود: «سَأُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ کَفَرُواْ الرَّعْبَ»(۴) و صبر و مقاومت و استمداد از خداوند آن چیزی است که ما به آن دل بسته ایم، ما همواره در برابر وسوسه‌‌ى ضعفائى که در مقاطع اضطراب‌‌انگیز، نداى: «انّا لمدرکون»(۵) سر داده اند، گفته ایم: «کلاّ انّ معى ربّى سیهدین».(۶) همان خدائی که از ناوها و بمب های آمریکا قوی تراست!

    ۷- دکتر عزیز همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، ما شما و همکاران تان را فرزندان این انقلاب و این نظام می دانیم، که البته ممکن است مثل هر انسانی دچار خطا شوید، که «انسان ممکن الخطاست و نه جایز الخطا!»، اما چه خوب است جنابعالی که یک دیپلمات کهنه کار هستید و دقت در ایراد تک تک کلمات و جملات از اقتضائات مسئولیت تان است، قدری بیشتر مراقب باشید تا خدائی ناکرده پالس های غلط برای دشمن نفرستید.

    ۸- و در آخر این سخنان تکان دهنده و نورانی امام راحل(ره) را برای خود و شما متذکر می شود که فرمود:

    « از خودتان باید شروع کنید.

    تمام خوف و ترس هایی که انسان دارد از دشمن برای این است که خودش را می بیند.

    اگر چنانچه دید که خدا هست در کار، برای خدا دارد کار می کند، نمی ترسد. برای اینکه مقدرات دست اوست.

    گمان نکنید که شما خودتان می توانید یک کاری انجام بدهید. شما آن هستید که اگر یک مگس بیاید آزارتان بدهد، شب نمی توانید بخوابید، یا روز نمی توانید آرام بگیرید. اگر یک پشه در شب بیاید، نمی گذارد شما آرام بگیرید. شما آن کس هستید که اگر یک عنکبوت بیاید حمله به شما بکند، می ترسید. شما آن کس هستید که اگر یک گنجشگ از شما یک چیزی بردارد و برود، قدرت ندارید ازش پس بگیرید.

    همه عجز است. همه فقر است.

    هرچه هست از اوست. از خداست…»

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • خدایا مرا ببخش بخاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود...

    آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟؟(زمر/36)

    ای آب، التفات تو بر خاک کم مباد
    مهری که بین ماوشما هست، مادریست ...
  • رسول حق منش
  • ولی همیشه دیده ایم یه میوه هایی که خیلی خرابند را فروشنده ها آخر شب دور می ریزند ....
  • محمدصادق برجیان
  • دارد دیر می شود آمدنت/

    دارد پیر می شود سینه زنت

    .

    .

    .

    اللهم عجل لولیک الفرج

     سلام....
    کمی برای دلمان....
    ************************
    گریه جبرئیل....
    گویند جبرئیل امین نزد یوسف پیامبر بود ، جوانی از آنجا می گذشت ... ؛
    جبرئیل گفت این جوان را می شناسی؟ این همان کسی است که در نوزادی به پاکی تو شهادت داد و ماجرای زلیخا به نفع تو تمام شد ؛
    یوسف دستور داد تا آن جوان را پیش او بیاورند و در حق او احسان فراوان کرد و به او هدایــای بی شماری داد و دستــور داد هر خواستــه ای دارد برآورده شــود ؛
    در آن حال یوسف متوجه گریه جبرئیل شد و دلیل آن را پرسید ؛
    جبرئیل گفت: ای یوسف ، تو عبد خدا هستی و در قبال کسی که در زمان نوزادی به پاکی تو شهادت داده چنین نیکی می کنی ، حال به من بگو حال بنده ای که در شبانه روز 5 باز نماز می خواند و در آن به پاکی خدا شهادت می دهد چگونه است و خدا با چنین بنده ای چگونه رفتار میکند ... !!!
    http://zareh.blog.ir

  • سجاد مؤذنی
  • دکترها جوابم کرده بودند ...

    فقط یکی گفت : دارو برات می نویسم ، جواب می ده ...!!!

    .

    .

    .

    ادامه مطلب رو خودت بخون...

  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    میتونی بهم کمک کنی؟؟؟
    ازم شکایت شده ! احضاریه برام اومده ! حالا فکر میکنی شاکی کیه ؟ قاضی کیه ؟
    قاضی : خدا
    شاکی : حضرت رسول (ص)
    متهم : بنده ی عاصی
    پیامبر از ما شکایت خواهد کرد !...؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اگر صادقانه و با محبتی قلبی و دلسوزانه انجام نشه؛
    اگر مودبانه و از راه درستش و از طریق اهلش انجام نشه...
    حتی اگر همه ی اینها باشه ولی با ظرافت خاص خودش انجام نشه،
    درست برعکسش نتیجه میده و میشه:

    نهی از معروف و امر به منکر...

  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    تصویری که در اعتراض به تحقیر مردم ایران حذف شد کدوم بود؟؟؟
    ادامه ی مطلب در
    http://sajjad-m.blog.ir/
    یابن الحسن
    مرا بی امتحان به غلامی قبول کن
  • محمدصادق برجیان
  • امام علی(ع): «سرک اسیرک، فان افشیته صرت اسیره»

    راز تو اسیر دست توست ولی اگر آن را افشا کردی تو اسیر آن می شوی!

    .

    .

    .

    "غررالحکم حدیث 7415"

  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    ما که کلاس را تعطیل کردیم ، شما چطور؟
    ادامه در ...
    http://sajjad-m.blog.ir/
    سلام...
    بی انصافی است که از زنان انقلابی در دهه فجر و در همه زمان ها یاد نکنیم....
    یاعلی
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • **میلاد امام حسن عسگری مبارک

    چشم روشنی صاحب الزمان صلوات**

     

    امام حسن عسگری فرمودند:

    چه زشت است برای مؤمن، دلبستگی به چیزی که او را خوار کند.

    (تحف العقول)

    پاسخ:
    برشما هم مبارک 
  • سجاد مؤذنی
  • به نظر شما علامه مصباح یزدی بی سواد است؟
    این کلیپ را دانلود نکنی از دستت رفته !…
    دانلود در
    http://sajjad-m.blog.ir/

    عزت این مردم را می فروشید خون های هزاران شهید را در طول این سی و چند سال به باد می دهید برای اینکه چند روز چند دلار از پولتان را به شما برگردانند؟زهی حماقت!
    سلام....ایام ولادت حضرتش برشما مبارک....

    1*امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند:
    «ما مِنْ بَلِیَّة إِلاّ وَ لِلّهِ فیها نِعْمَةٌ تُحیطُ بِها.»:
    هیچ بلایى نیست، مگر این که در آن از طرف خدا نعمتى است.
    *************
    2*«حُبُّ الاَْبْرارِ لِلاَْبْرارِ ثَوابٌ لِلاَْبْرارِ، وَ حُبُّ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ فَضیلَةٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ زَیْنٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الاَْبْرارِ لِلْفُجّارِ خِزْىٌ عَلَى الْفُجّارِ.»:
    دوستى نیکان به نیکان، ثوابست براى نیکان. و دوستى بدان به نیکان، فضیلت است براى نیکان. و دشمنى بدان با نیکان، زینت است براى نیکان. و دشمنى نیکان با بدان، رسوایى است براى بدان.

  • سلمان جعفری
  • دعوتید:
    یک روز با امام...
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • اللهم عجل لولیک الفرج . . .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">